5 Mayıs 2010 Çarşamba

Böyle bir adam


Epeydir blog yazısı yazmamıştım.
Biraz edebiyat parçalamak gerekiyordu.

Ben böyle bir adamım işte ! En derin efkarım şişenin dibinde balık olduğumda , en coşkulu sevinçlerim benden başka bir yağmur bulutuna çarptığımda sonlanır . Sonra da tekrar şişenin dibinde balık olur karşımdaki bulutla birlikte yağdırırım yağmurlarımı toprak anaya ... Gürlerim, yağarım, yıldırımlarımı yollarım ; sonra da pişman olup boya kalemlerimi elime alıp tüm renklerin en güzelini seçerek gökkuşağını çizerim …
Ben böyle bir adamım işte ! 23 yaşımı aşmışsam da daha uzak yaramaz bir çocuk gibidir küsüp gitmelerim . Ama şunu da bil ki yapayalnız kalakalmış bir adam kadardır benim sevmelerim ... Ne bilyelerimden vazgeçerim ne çekiçlerimden , ne don-ateş oynamaktan vazgeçebilirim nede “aile babası” rolünü oynamaktan , ne hayallerimden vazgeçebilirim ne gerçeklerimden . ‘Hiç büyümeyecek’ izlenimi verdiğim herkes ‘hiç küçülmeyecek’ diyene kadar sürdürebilir görüşlerini savunmayı . Onlar görüşlerinde yanıldıklarını anladıklarında arkama dönüp onlar görmeden elimi burnumun ucuna götürüp ‘nanik’ yaparım …
İnatçı olduğum kadar kabullenici , güçlü olduğum kadar kırılgan , saçmaladığım kadar mantıklı , barışçı olduğum kadar savaşçı , siyah olduğum kadar beyaz , derya olduğum kadar çölüm. Anadan üryan doğarken de , anadan üryan doğduktan sonra aldığım her bir nefeste de ve nefes alıp verirken bir kez daha öldüğümde de böyle bir adamdım . Sevdalımıza hiç duymayacağı şiirler yazarken de, ayrıldıktan sonra yaşıtlarım gibi sayıp sövmeyip sessizliğe ve anılara gömülürken de böyleydim . Hani “yedisinde neyse yetmişinde de odur” ya insan ; yedimde de böyleydim, yetmişimde de böyle olacağım işte !
Ümitte umitsizliği, kalabalıkta yalnızlığı, öfkede çaresizliği, gürültüde sessizliği, yaşanmışlıkta asla yaşanmayacakları, gerçekte hayali anlatırken cümlelerim ; yerlerinden kıpırdamaz bile kupkuru,solgun kırmızı dudaklarım .
Başta alışılmazım, alışıldığımda vazgeçilmezim . Beni böyle, ne bir eksik ne bir fazla bu halimle kabul ediyorsan et ; etmiyorsan da vazgeçemem bu halimden , çünkü ben böyle bir adamım !

Hiç yorum yok: