18 Nisan 2010 Pazar

Sizde şey de mi yok?



Son yıllarda çığ gibi artan süpermarketler zinciri doğal olarak ürün fiyatlarındaki rekabeti de arttırdı. Foryou ve benzeri marketler bana çok komik geliyor. Türk insanı gibi maymun iştahlı bir ülkede az ürün sunan ama modern görünümlü marketlerin manası yok.Kozmetik ağırlığından bahsetmelerine rağmen normal bir süpermarketten daha az kozmetik ürünü olduğunu da söyleyebilirim.Avrupa da discount drugstore tarzı yerler tutabilir ama bizim hanımlarımızdan örnek verirsek Arielmatik almaya gittiklerinde orada başka marka ürün varsa onu almaz, gider başka markete paşa paşa o arielmatiği alır ve gelir.
Bugün bu tarzda açılmış bir markete girdim. (Bayıldığım bir tat olan browni intense'i almak üzere.)
İçeri girdiğimde, alçak raflar ve ayakta boş boş dolaşan iki eleman görünce bu bana çok komik geldi.
Yani bir marketten ürün almak yerine adeta bir giyim mağazasından pantolon bakacakmışım hissiyatına kapıldım. Tabi birazdan "buyrun yardımcı olalım" diyebilirler diye çevreye bakıp brownie intense bile olmadığını anlayınca çıktım gittim. Bu tarz marketlerin burada tutunamayacağını umarım anlarlar.

Girdim Tansaş'a evde beni bekleyen nescafemle içmek üzere browni mi aldım ve çıktım :D .

Cidden halen tatmadıysanız tadın bu lezzeti. Adını unutup , sizde şey yok mu demeyin.
"Brownie Intense"
Reklamında da Demet Evgar oynuyormuş bu arada. Bir kaç gün önce gördüm.

Sözün özü
discount drugstore marketler out. Grossmarketler in.

3 yorum:

éLLa Çiça dedi ki...

aslinda haklisin ama, bu tarz marketler artikca aralarindaki rekabette artiyor ve dolayisiyla kampanyalar ve promosyon urunler artiyor. bu da insanlarin isine geliyor.. yakinda onlarda bu sistemi kavrayip, insanlari kendisine cekmeyi basaracaklardir eminim.

Unknown dedi ki...

haklisin, yalniz deterjan arielmatik iyi bir ornek olmamis, reklamci degilim ama deterjanin markasi konusunda yapilmis bir yigin psikolojik ve sosyolojik arastirmaya rastladim istemeyerek, deterjan ve benzeri temizlik urunleri diger urunlerden ayri degerlendiriliyor(guven vs meselesi nedeniyle) yani arilematiki 10 markette bulamiyorsa teyze 11. sine gitmeye usenmez:) marketlerin cogalmasi bence bizim yararimiza, birak icerigi ne olursa olsun, rekabet her zaman iyidir;)intense'i denemedim ama herkes ayni seyi soyluyor, dilden dile reklam, ana reklamdan daha etkili oluyor gibi:)

KaanUlgen dedi ki...

Arielmatik örneğinde
"Arielmatik almaya gittiklerinde orada başka marka ürün varsa onu almaz, gider başka markete paşa paşa o arielmatiği alır ve gelir."

demiştim zaten.
Sizde 11.sine gitmeye üşenmez demişsiniz bende bunu anlatmaya çalıştım.

Yani özellikle deterjan bence iyi bir örnek.

@eLLa : Rekabet arttıkça promosyonlarda artar fakat , iş yapamayan marketlerde kapanmaya mahkumdur. Bence onlar tutmayacak gibime geliyor :)